Köszöntő
Köszöntő
Köszöntő
Köszöntő

Csoportjaink

Iskola előkészítő alkotó-fejlesztő mesecsoport

Iskola előkészítő mesecsoportunk célja, hogy a nagycsoportos gyerekeket azokban a készségekben támogassuk meg, amelyek elengedhetetlenek az iskolaérettség eléréséhez. Mesecsoportunkon a rendszeres mesehallgatás fejleszti a gyerekek akusztikus figyelmét, szövegértését, a kreatív foglalkozás keretében fejlődik a szem-kéz koordináció, a finommotorika, a kreativitás, a kiscsoportos folyamatok elősegítik a beilleszkedési képesség fejlődését, a késleltetést, a kivárást, az empátiás készség alakulását. Ugyanakkor a mesék kiválasztásakor fontos szempont a leválás, önállósodás, az útnak indulás megtámogatása, az önbizalom, a bátorság erősítése. Célunk, hogy a gyerekek elfogadó, bátorító közegben tehessék meg első lépéseiket az iskolás lét felé.

A csoportról

Az alkotó-fejlesztő mesecsoport mindig kis létszámú (4-8 fős), zárt csoport, hogy minden egyes gyermek megkaphassa azt a koncentrált, személyre szóló figyelmet, ami fejlődőséhez, problémái megoldásához szükséges. A csoport összetétele állandó, és amennyiben a gyermek rendszeresen részt vesz, a csoport már önmagában gyógyító, megerősítő funkciókkal bír. A foglalkozásokra hetente egyszer kerül sor 60 percben.

Iskola előkészítő mesecsoportunkat azoknak a gyerekeknek javasoljuk, akik:

  • az iskolakezdés előtt egyes részterületeken fejlesztést igényelnek
  • bár korban közelednek az iskola felé, viselkedésükben még éretlenek
  • szeretik a meséket
  • zárkózottabbak, félénkebbek, szorongóbbak az átlagnál,
  • nehezen alkalmazkodnak új körülményekhez


Drámacsoport

Gyermekpszichodráma csoport

Intézményünkben különböző korcsoportú gyermekek számára indítunk gyermekpszichodráma csoportokat, óvodás, kisiskolás és kamasz csoportok igény és lehetőség szerint szerveződnek.

Mi a gyermekpszichodráma?

A gyermekpszichodráma csoportban a résztvevő gyerekek történeteket találnak ki, majd jelmezekbe bújnak, és a csoportvezetők segítségével ezeket a meséket együtt el is játszák. A történetek megformálása közben a gyerekek átélhetik a teremtés, alkotás felszabadító élményét, bármivé átváltozhatnak, különböző szituációkat élhetnek át, és megélhetik az ezekhez kapcsolódó érzéseket is. A spontán játék felszabadítja a kreativitásukat, katartikus élményekhez juttatja őket, én-erősítő, személyiségfejlesztő hatása van. Az önkéntes részvétel erős motivációt eredményez, az oldott hangulat mozgósítja a gyerek önteremtő, öngyógyító képességét. A játék mindig a fantázia világában, egy „mintha térben” zajlik, ahol nincs rossz teljesítmény, megoldás. Így a gyerekek olyan élményekhez jutnak, melyek mindennapi életükben esetleg nem fordulnak elő. S ha a gyerek a csodavilágban kifejezi belső tartalmait, s megerősödik, akkor képes lesz arra is, hogy hétköznapi viselkedését megváltoztassa.

A csoportról

A gyermekpszichodráma csoport mindig kis létszámú (4-8 fős), zárt csoport, hogy minden egyes gyermek megkaphassa azt a koncentrált, személyre szóló figyelmet, ami fejlődőséhez, problémái megoldásához szükséges. A csoport összetétele állandó, és amennyiben a gyermek rendszeresen részt vesz, a csoport már önmagában gyógyító, megerősítő funkciókkal bír. A foglalkozásokra hetente egyszer kerül sor korosztálytól függően 60-90 percben.

Azoknak a gyerekeknek javasoljuk, akik:

  • zárkózottabbak, félénkebbek, szorongóbbak az átlagnál,
  • nehezen kezelik indulataikat,
  • nehezen alkalmazkodnak új körülményekhez,
  • akiknek az életében olyan változás történt, amely láthatóan hatással van a gyermek viselkedésére, vagy amelyet nehéz lehet feldolgozni (intézményváltások, iskolakezdés, kistestvér születése, kórházi tartózkodás, válás, hozzátartozó elvesztése stb.)


Mozgáscsoport

Jelenleg szenzomotoros-jellegű torna érhető el intézményünkben.

Miért ajánljuk?

A klasszikus mozgásfejlődés ma már ritka a gyerekeknél. A forgással, kúszással mászással töltött idő egyre rövidebb, pedig ez az idegrendszer fejlődéséhez, a tanuláshoz szükséges részképességek megalapozásához elengedhetetlen.A nagyvárosi környezetben ráadásul a szabad mozgással töltött idő és tér jelentősen leszűkült.

Mi az a szenzoros integráció?

Az óvodában, iskolában beilleszkedési, magatartási és tanulási nehézségeket eredményező, megkésett, eltérő fejlődés mögött a legtöbb esetben szenzoros integrációs éretlenség is áll.Ez a szóösszetétel a beérkező ingerek felvételének, idegrendszeren belüli feldolgozásának, és az erre adott mozgásos válasznak a komplex egységére utal.

Az ilyen eltérő fejlődésmenetet mutató gyerekek spontán mozgásos aktivitása nem biztos, hogy elég ahhoz, hogy a szükséges ingerek bejussanak az idegrendszer megfelelő központjaiba.

Mire jó a mozgásfejlesztés?

Az általunk összeállított feladatok a nagy- és finommozgások fejlesztése, az egyensúlyozó rendszer ingerlése által segítenek érlelni, strukturálni az idegrendszert.

Mozgásfejlesztő csoportjainkon az alapmozgások újraélésén keresztül a testkép, testtudat, a téri tájékozódás fejlődéséhez, a pontosabb érzékelés, észlelés fejlődéséhez, dominancia beéréséhez is segítséget nyújtunk. Javul a gyermekek koncentrációs képessége, a figyelem jobban irányíthatóvá válik.

Nem csak torna!

További fontos feladatunk az ún. primitív reflexprofilok fokozatos leépítése, melyek fennmaradása gyengíti, akadályozza az agykéregből tudatosan, akaratlagosan szervezett mozgások kivitelezését.

Ezeknek a reflexeknek a meglétét, az idegrendszer érettségét, a tapintásos érzékelés, a mozgásos ügyesség, téri tájékozódás, testtudat jelenlegi szintjét Lakatos Katalin Mozgás- és Állapotfelmérésének segítségével mérjük fel. 


Művészetterápiás csoport

Baba-mama csoport

Mesecsoport

Eseménynaptár

2018. április
H K SZ CS P SZO V
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30