MENÜ
KÉPHASZNÁLATI LICENCE
Csoportjaink
Iskola előkészítő csoport
Iskola előkészítő csoportunk célja, hogy a nagycsoportos gyerekeket azokban a készségekben támogassuk meg, amelyek elengedhetetlenek az iskolaérettség eléréséhez. Csoportunkon fejlesztjük a gyerekek akusztikus figyelmét, szövegértését, a kreatív foglalkozás keretében fejlődik a szem-kéz koordináció, a finommotorika, a kreativitás, a kiscsoportos folyamatok elősegítik a beilleszkedési képesség fejlődését, a késleltetést, a kivárást, az empátiás készség alakulását. Célunk, hogy a gyerekek elfogadó, bátorító közegben tehessék meg első lépéseiket az iskolás lét felé.
A csoportról
A csoport mindig kis létszámú (4-8 fős), hogy minden egyes gyermek megkaphassa azt a koncentrált, személyre szóló figyelmet, ami fejlődőséhez, problémái megoldásához szükséges. A csoport összetétele állandó, és amennyiben a gyermek rendszeresen részt vesz, a csoport már önmagában megerősítő funkciókkal bír. A foglalkozásokra hetente egyszer kerül sor 120 percben.
Iskola előkészítő csoportunkat azoknak a gyerekeknek javasoljuk, akik:
- az iskolakezdés előtt egyes részterületeken fejlesztést igényelnek
- bár korban közelednek az iskola felé, viselkedésükben még éretlenek
- szeretik a meséket
- zárkózottabbak, félénkebbek, szorongóbbak az átlagnál,
- nehezen alkalmazkodnak új körülményekhez
Drámacsoport
Gyermekpszichodráma csoport
Intézményünkben különböző korcsoportú gyermekek számára indítunk gyermekpszichodráma csoportokat, óvodás, kisiskolás és kamasz csoportok igény és lehetőség szerint szerveződnek.
Mi a gyermekpszichodráma?
A gyermekpszichodráma csoportban a résztvevő gyerekek történeteket találnak ki, majd jelmezekbe bújnak, és a csoportvezetők segítségével ezeket a meséket együtt el is játszák. A történetek megformálása közben a gyerekek átélhetik a teremtés, alkotás felszabadító élményét, bármivé átváltozhatnak, különböző szituációkat élhetnek át, és megélhetik az ezekhez kapcsolódó érzéseket is. A spontán játék felszabadítja a kreativitásukat, katartikus élményekhez juttatja őket, én-erősítő, személyiségfejlesztő hatása van. Az önkéntes részvétel erős motivációt eredményez, az oldott hangulat mozgósítja a gyerek önteremtő, öngyógyító képességét. A játék mindig a fantázia világában, egy „mintha térben” zajlik, ahol nincs rossz teljesítmény, megoldás. Így a gyerekek olyan élményekhez jutnak, melyek mindennapi életükben esetleg nem fordulnak elő. S ha a gyerek a csodavilágban kifejezi belső tartalmait, s megerősödik, akkor képes lesz arra is, hogy hétköznapi viselkedését megváltoztassa.
A csoportról
A gyermekpszichodráma csoport mindig kis létszámú (4-8 fős), zárt csoport, hogy minden egyes gyermek megkaphassa azt a koncentrált, személyre szóló figyelmet, ami fejlődőséhez, problémái megoldásához szükséges. A csoport összetétele állandó, és amennyiben a gyermek rendszeresen részt vesz, a csoport már önmagában gyógyító, megerősítő funkciókkal bír. A foglalkozásokra hetente egyszer kerül sor korosztálytól függően 60-90 percben.
Azoknak a gyerekeknek javasoljuk, akik:
- zárkózottabbak, félénkebbek, szorongóbbak az átlagnál,
- nehezen kezelik indulataikat,
- nehezen alkalmazkodnak új körülményekhez,
- akiknek az életében olyan változás történt, amely láthatóan hatással van a gyermek viselkedésére, vagy amelyet nehéz lehet feldolgozni (intézményváltások, iskolakezdés, kistestvér születése, kórházi tartózkodás, válás, hozzátartozó elvesztése stb.)
Mozgáscsoport
Jelenleg szenzomotoros-jellegű torna érhető el intézményünkben.
Miért ajánljuk?
A klasszikus mozgásfejlődés ma már ritka a gyerekeknél. A forgással, kúszással mászással töltött idő egyre rövidebb, pedig ez az idegrendszer fejlődéséhez, a tanuláshoz szükséges részképességek megalapozásához elengedhetetlen.A nagyvárosi környezetben ráadásul a szabad mozgással töltött idő és tér jelentősen leszűkült.
Mi az a szenzoros integráció?
Az óvodában, iskolában beilleszkedési, magatartási és tanulási nehézségeket eredményező, megkésett, eltérő fejlődés mögött a legtöbb esetben szenzoros integrációs éretlenség is áll.Ez a szóösszetétel a beérkező ingerek felvételének, idegrendszeren belüli feldolgozásának, és az erre adott mozgásos válasznak a komplex egységére utal.
Az ilyen eltérő fejlődésmenetet mutató gyerekek spontán mozgásos aktivitása nem biztos, hogy elég ahhoz, hogy a szükséges ingerek bejussanak az idegrendszer megfelelő központjaiba.
Mire jó a mozgásfejlesztés?
Az általunk összeállított feladatok a nagy- és finommozgások fejlesztése, az egyensúlyozó rendszer ingerlése által segítenek érlelni, strukturálni az idegrendszert.
Mozgásfejlesztő csoportjainkon az alapmozgások újraélésén keresztül a testkép, testtudat, a téri tájékozódás fejlődéséhez, a pontosabb érzékelés, észlelés fejlődéséhez, dominancia beéréséhez is segítséget nyújtunk. Javul a gyermekek koncentrációs képessége, a figyelem jobban irányíthatóvá válik.
Nem csak torna!
További fontos feladatunk az ún. primitív reflexprofilok fokozatos leépítése, melyek fennmaradása gyengíti, akadályozza az agykéregből tudatosan, akaratlagosan szervezett mozgások kivitelezését.
Ezeknek a reflexeknek a meglétét, az idegrendszer érettségét, a tapintásos érzékelés, a mozgásos ügyesség, téri tájékozódás, testtudat jelenlegi szintjét Lakatos Katalin Mozgás- és Állapotfelmérésének segítségével mérjük fel.